Love is not visible to the eyes but to the soul - Shakespeare

Sunday 16 December 2012

{Sonnet Sunday} Shakespeare XIX

{my Moleskine}
 
Oh Sunday, glorious Sunday... Definetely a time for rest as I just uploaded a third of my MA Thesis to my counsellor yesterday and I am quite exhausted. Writing about colonialism and the power and abuse of language is surprisingly tough. It baffles me how indifferent and evil people have been to eachother, and so many of the aspects are even more saddening still issues which we deal with today.
 
So now I need a day of peace and quiet, sipping tea and perhaps treating myself to a little sweet indulgence from the bakery and pastisserie nearby.
And of course also a little treat for the mind, and even though today is both Jane Austen's AND Beethoven's birthday, I give you Shakespeare.
 
So enjoy your Sundays, and make sure to take the time to breathe and just listen to everything and nothing at the same time.
____________________________________________________________________________________________________________________________
 
Endelig søndag, dejlige søndag.. I dag skal jeg i hvert fald slappe af da jeg sent i går aftes sendte en stor del af mit speciale til min vejleder og jeg er fuldstændig smadret! Det er overraskende hårdt at skrive om kolonismen og dens brug og misbrug af sproget som våben. Jeg har svært ved at forstå, at mennesker har været så ligeglade og så onde ved andre, og endnu mere når man stadig kan se mange af problematikkerne i verden af i dag.
 
Så det skal være en stille og rolig dag i dag hvor jeg bare slapper af med en masse the og måske lidt sødt fra Langenæs Bageren, som ligger i nærheden.
Derudover skal der være noget sødt til hovedet, og selvom både Jane Austen og Beethoven har fødselsdag i dag, så falder valget på Shakespeare.
 
Så glædelig søndag, og huske at trække vejret en gang i mellem og lyt til alt det, der sker når der er helt stille.

1 comment:

Steve Finnell said...

you are invited to follow my blog

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...